| 
 | 
| 
HALMA (tükrözéses, 16x16-on négyesben)  
2-2 játékos versenyez egymás ellen abban, melyik páros tudja előbb felcserélni a kezdőállásban felrakott bábuit.
  (Az ábra színezésében: piros a kékkel, ill. zöld a sárgával igyekszik helyet cserélni.)
  |  
 |   
 | kezdő-állás 
16x16-os táblán 
4x19 db 
bábuval 
 |   
  
 | 
A lépésre következés sorrendjében lépésenként egy-egy bábut helyeznek át a játékosok: vagy bármely üres szomszédos mezőre, 
vagy egy ugrássorozattal. 
Ez utóbbihoz példaként, lásd és értelmezd az ábrát; 
vedd észre a szabályokat a sárga bábu egy,  nyíltól-nyílig követett ugrássorozatában: - bármely bábu tükrözötten(***) átugorható.
 - csak üres mezőkre szabad lépni,
 - ugyanarra a mezőre  csak egyszer.
  (***) A tükrözéses ugrás tehát azt jelenti, hogy egyenes vonalban áthaladva egy a táblán álló bábu felett, attól olyan távolságban érkezik le az ugró bábu, mint amilyen távolról indult tőle.
 |   
Udvariassági szabályok (versenyen kötelező!): 
A lépésre kiválasztott bábu helyére rakod egy ujjadat, a másik kezeddel "dolgozol" és 
 társaid esetleges felszólítására (ha vitatják ugrásaid szabályosságát), újra kell kezdened a lépést.
(A halmákról részletesebben: >>>>>>>>
 lásd még)
  |   
 |   
 |   
 |